søndag 26. april 2015

JAPANSK KNUTEBAG / JAPANESE KNOT BAG

Denne veska så jeg for første gang for flere år siden, og har hatt i tankene å sy den en gang. Mønsteret er fra Better Homes and Gardens og kan finnes HER. Den var grei å sy, men litt plundrete ved håndtakene. This little bag I saw for the first time several years ago and has had in mind to sew it one day. The pattern is from Better Homes and Gardens and can be found HERE




Det lange håndtaket tres gjennom det korte og da har du en grei liten veske til lommebok og mobil.
The long handle is threaded through the short and then you have a  little purse for the wallet and mobile.


Et nytt par sokker er også ferdig - Mønsteret heter Karipias rosa blondesokker - men mine sokker er grønne! Det er et av Bitta Mikkelborgs mønstre fra boka Sokker-strikking hele året. Jeg har strikket dem i Opal på pinner 2,5. A new pair of socks is finished - The pattern is called Karipias pink lace socks - but my socks are green! It is one of Bitta Mikkelborg's patterns from the book Socks-knitting the whole year. I have knitted them in Opal on needles 2.5.


Og så er det så vakker vår ute nå! Her stråler de nyutsprungne bjørkene i sola.  It is so beautiful spring now! The fresh leaves on the birches are lovely in the sun.






7 kommentarer:

  1. Oki, da fikk jeg forklaringen :)
    Jeg kommer nok til å få med meg neste sesong av Anno 😁
    Så flott veske du har sydd, jeg prøver å lære meg å sy litt, men har ikke så mye erfaring ennå.
    Ha en fin uke!
    Klem

    SvarSlett
  2. The bag is so lovely Marit, and the fabric you used is beautiful. Those socks look perfect for spring!

    SvarSlett
  3. Artig veske og fine sokker!
    Ser deilig ut i skogen nå. Jeg går foreløpig korte turer på hytta, men satser på at turene kan bli lenger etter hvert.
    Ønsker deg en flott uke!

    SvarSlett
  4. I love your pink ... um, green socks! Looks like your neighborhood is getting green too!

    SvarSlett
  5. Herlig mønster og farger har vesken.
    Super fin. Og naturlig sokker var veldig koselig - våren sokker.
    Ja så deilig ute... nå :-))) jeg liker.
    Og så jeg strikker ikke mye... men
    islender er ferdig snart, men jeg kan presentere i juni... gave til fødselsdag. Ha det riktig fint Marit.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. Det er så vakkert å se det lysegrønne lauvet! her er det bare så vidt antydning,men det kommer... Takk for din koselige vårhilsen! Veldig fin veske og de sokkene er jo nesten blondestrikket! nydelig er de!
    Ønsker deg vakre vårdager! -Margit-

    SvarSlett
  7. Me encantaron las tres cosas, pero el bolso se lleva el premio, está precioso.
    Cariños
    Maru

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.