lørdag 27. september 2014

TORIROTS MYSTERIEVOTTER FERDIGE / TORIROT'S MYSTERY MITTENS FINISHED




Nå er mysterievottene ferdige, med tomler og alt! De passer perfekt til meg. De er strikket i Kauni bunnfarge og hvit Rauma  Finull som mønsterfarge. Pinner 3.  Kauni har lange fargeskift og derfor ble det kanskje litt rart, en vott med mørk blå bunn og en med lysblå! Jeg hadde tenkt å gi dem bort,
men er litt usikker på om andre forstår at det er fint med en vott av hver farge.....he he...
Here is the  mystery mittens finished with thumbs and everything! They fit perfect to me. They are knitted in Kauni as main color and white Rauma Finull as pattern color. Needles 3mm.  Kauni has long color shifts and therefore they became a bit strange, one mitten with a dark blue background and one with light blue! I was going to give them away, but I am not sure if others understand that it is fine with one mitten of each color ..... he he ... 





Og tilbake til Snømannsettet mitt fra forrige uke. Jeg syntes ikke størrelsen på lua og vottene jeg hadde strikket stemte overens. Så nå har jeg strikket en ny lue som er større og passer med de store vottene. Og et par mindre votter som passer med den minste lua, og dermed har jeg to sett ferdig! Jeg skal strikke sokker til også.
And back to my Snowman set from last week. I did not think the size of the hat and mittens I knitted looked right together. So now I have knitted a new hat that is larger and fits with the large mittens. And a pair of smaller mittens that fit with the smallest hat, and this way I  have two sets done! I will knit socks too. 

På vår tur idag var vi på Stolpejakt, I Sarpsborg er det satt igang et prosjekt for å få folk i form. Det er laget kart som viser hvor en kan finne stolper. De er nummerert og har en kode en kan registrere på nettsiden.
I dag var vi ved Visterflo. Der så vi dette gamle huset som var på god vei til å falle sammen. Men i det fine sollyset og med trærne rundt var det noe vakkert over det likevel. Og det forteller en historie om noe som har vært. Jeg tror det har vært et båthus.

 Today we were by the river Visterflo. There we saw this old house that was on its way to collapse. But in the nice sunlight, and with trees around there was something beautiful about it anyway. And it tells a story about something that has been. I think it has been a boathouse.


7 kommentarer:

  1. Nydelige var de nå uansett om det var forskjellige
    farger på de vottene.
    Koselig det snømannsettet. Blir fine gaver,
    eller kanskje de er til julemessa?
    Det er jammen flott vær nå til å gå tur i.
    Må passe på nå før det blir alt for kaldt og glatt.
    Håper det tar lang tid før det blir det forresten.
    Ønsker eg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  2. Veldig fin dine votter. Jeg må strikke tommel - begge to. Søt er lua og votter... super prosjekt! Fine tur dere hadde med deilig solvær. Vakre høsten.
    Jeg med min datter. I dag besøkte vi en konsert... så fint. Ha en riktig fin kveld og søndag. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Utrolig fine de der mysterievottan da. Snømannsvottene er jo så søte. Fine sett. Rødt og hvitt er supert da. det roper julegave av det.
    Klem

    SvarSlett
  4. Så flott! Nå er det to, i Urkaina, som blir glade! Syns mysterievottene dine ble veldig fine! Det med fargene gjorde dem bare enda mer spesiell.
    Godt er det også å komme seg ut i naturen, enten det er noe "organisert" eller bare å gå der en selv vil.
    Fine bilder! ønsker deg en god søndag!
    -Margit-

    SvarSlett
  5. Hei! Så flotte votter, og artig at blåfargen er forskjellig! Jeg liker vrangborden så godt, og skal forsøke det neste gang jeg skal strikke votter! Ønsker deg en flott søndag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  6. Votter var virkelig flotte i Kauni! At votter ikke er like er bare stilig. Tror at den som skal få dem også ser hvor vakre de er ! Morsomme slett med snømenn. Vakre bilder fra Sarp. Dere er så flinke til å bruke nærmiljøet. det er imponerende 😊 Fortsatt god helg!

    SvarSlett
  7. There's something sad about buildings left to fall apart like that, but they have a beauty in their own way.

    Love the mittens and hats!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.