fredag 21. mars 2014

Myria jubileumsvotter / Myria anniversary mittens

I dag har jeg et par votter ferdige. Det er Myria jubileumsvotter som Bitta Mikkelborg designet da gruppa hennes - Bittamis Design for strikkelystne -  på Facebook passerte 10 000 medlemmer. Det er et morsomt mønster. Det består av seks forskjellige border og rekkefølgen av bordene bestemmes av en terning. Bordene er nummerert og man kaster terning etterhvert om hvilken man skal strikke. Derfor blir det veldig mange forskjellige varianter av disse vottene.  Dere kan lese mer om dem HER  på bloggen hennes.
Og slik ble mine Myria som er strikket av forskjellige rester av Drops Alpakka, hvit, to gråfarger, mørk lilla og lys lilla. Kjekt å få brukt opp litt rester. De er strikket på pinner 2,25. Jeg tenkte det ville ta lang tid på så tynne pinner, men det var så morsomt med terningen og de bordene så det gikk raskt unna.   Jeg har lyst til å strikke flere av dem. Hun har også laget sokker og luer med det mønsteret.
Today I have a pair of mittens finished. It is Myria anniversary mittens which Bitta Mikkel Borg designed as her group - Bittamis Design for strikkelystne-  on Facebook passed 10,000 members. It's a fun pattern. It consists of six different border and the order of which border to kni is determined by a dice. The borders are numbered and throwing dice for each to see which to be knit. Therefore, it becomes very many different varieties of these mittens. You can read more about them HERE on her blog.
My Myria mittens are knitted with different yarn scraps of Drops Alpaca, white, two gray, purple and light purple. It is nice to get used some scraps.They are knitted on needles 2.25mm. I thought it would take a long time with the thin needles, but it was so funny with the dice and borders so it went quickly .  I want to knit more of them. She has also made ​​socks and hats with this pattern.


8 kommentarer:

  1. Så fine votta da.Disse er sikkert god og varm også.
    Klem

    SvarSlett
  2. Fine votter igjen. Du strikker så mye fint☺

    SvarSlett
  3. those are great, wish i knitted but never learned , only crochet

    SvarSlett
  4. De ble veldig søte:) Nydelige farger! Koselig at du vil være med på giveawayen min:)

    SvarSlett
  5. Velde fine votter har du strikkt.
    Hyggelig er mønsteret og farger så fin. Jeg er ikke til facebokk og så jeg kan se ikke mønsteret. Jeg var siste uke til barnebarn og det var så hyggelig - jeg kom hjemme i kveld
    og vi hadde så masse å gjøre, så jeg hadde ikke tid med strikke. I kveld er litt blogg og slappe av. Hilsen hjertelig til deg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. De ble veldig fine! Tenk at det kan bli noe så fint ut av rester da :-)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.