søndag 23. juni 2013

ELG OG MIDNATTSSOL/ MOOSE AND MIDNIGHTSUN



Det høres nesten ut som "elg i solnedgang". Men midnattssola er på junivottene i Projos vottealong. Jeg har strikket riktig fargesprakende midnattssol, jeg har brukt av garn fra lageret mitt, så det bestemte fargevalget.  Vestlandsgarn og Safirgarn  på pinner 3,5. De er designet av RandiK og heter Midnattssol . It almost sounds like "moose in the sunset." But the midnight sun is on the June mittens in Projo mitten along. I have knitted really colorful midnight sun , I have used the yarn from my stash, so that gave the color scheme. Vestlands yarn and  Safir yarn on needles  3,5. They are designed by RandiK and called Midnight Sun.



Og så var det over til elgen. Da vi kjørte til et sted for å gå tur idag kom det  en elg ruslende rolig på veien. Vi stoppa bilen og elgen ble rolig stående og spise like ved veien. Jeg var så heldig å ha kameraet i lomma. Den sto der lenge og den titta på oss som om den hadde lyst til å komme bort og hilse på oss. Den var ikke så stor så det var nok  en årsgammel kalv. Til slutt rusla den inn mot skogen. Det er alltid spennende å komme så nær skogens dyr. And now, over to the moose. When we drove to a place to go for a walk today,  there was a moose strolling  along the road. We stopped the car and the moose was restful standing and eating next to the road. I was so lucky to have the camera in my pocket. It stood there a long time and look at us as if it wanted to come over and say hello. It was not so big so as it was probably a yearling calf. Finally it strolled on into the woods. It's always exciting to get so close to the forest animals.

                                                                                                                                                                                                                                                    Men vi fikk flere fine dyreopplevelser på turen. And we got more nice experiences with animals on our walk.
 

To fine hester kom springende og ville hilse på oss.
Two beautiful horses came running to say hello.












Været har vært ganske skiftende idag. Før vi dro på tur var det sånn! The weather has been very changing today. Before we went to the walk it was like this!

Mens vi var på tur var det oppholdsvær, men grått. On our walk it was not raining, but cloudy.





Litt senere var det sol i hagen vår. Later we got sun in our garden.

Liljene blomstrer så fint nå. The Lilies are beautiful now.



Og Iris ruller seg på hagebordet i sola og vil ha kos!
And Iris rolls on the garden table in the sun and want cuddles!

9 kommentarer:

  1. I always love the mittens you knit! And, the moose experience is wonderful, too. :) What a lovely outing you had. Thanks for taking us along.

    SvarSlett
  2. Votter du har fantastik strikket.
    Veldig god og riktig fin i dag midtsommerdagen. Elg jeg så ikke i Norge ennå... en storfin opplevelse og hester ser ut søt.
    Vi hadde i dag også regn på tur i skogen. Men i ettermiddagen og i kveld vi har solen og nå er dunkel og måne skinner så deilig. En fin midtsommerkveld... hjertelig hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett
  3. Det var flotte vottar du har strikka. Så fin hagen din er.
    Fortsatt god sommar, frå MarJE.

    SvarSlett
  4. Nydelige votter. De likte jeg.
    Nydelige liljer,de er så vakre.
    Tror kanskje ikke liljene mine kommer i år, eller kanskje noe mere.
    En hard vinter har begrenset mye her i hagen .Ser at det spirer blant liljene,
    men det er ikke noe fart.....

    Får se ann hva som forsvinner,og planter ikke nytt enda.

    Ha en fin uke.

    SvarSlett
  5. Så fine votter! Og FOR et hyggelig elgtreff, for ikke å snakke om hestene :o) Jeg er jo dyreelsker av rang, så jeg la jo også godt merke til den vakre pusen <3
    Koselig å se innom deg igjen, kommer snart tilbake! Klem til deg

    SvarSlett
  6. Oh your cat is so beautiful and what a lovely name she has! How amazing to get so close to a moose. The mittens that you have knitted are so beautiful :-)

    SvarSlett
  7. Vottene er jo reine kunstverket.Flotte bolder av naturen rett i fleisen. Artig å komme så nær et så stort dyr.
    klem

    SvarSlett
  8. Åh så vackra färger och fint mönster!

    http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/

    SvarSlett
  9. Kjære Marit, jeg har begynnt med votter og jeg er tommel - nå jeg vet ikke videre - og så jeg leker med barnebarn
    og prater med barna min. Alt er her til meg... og det er grunn for masse glede. Ha en god sommer. Hjertelige hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.