lørdag 26. mai 2012

Varmt! Hot!

Plutselig ble det sommervarmt! I går var det 29 grader i skyggen her. Og  ikke et vindpust. Det var visst varmere her enn i Syden akkurat nå. Da var det deilig å dra og bade. Vi bader i  Vestvannet, og der var vanntemperaturen allerede kommet opp i 22-23 grader. I fjor sommer bada vi ikke en eneste gang, og nå har vi bada tre ganger alt i mai! Idag er temperaturen litt mer behagelig, 24 grader i skyggen.  Suddenly we got  summer! Yesterday it was 29 degrees (84 F) in the shade here. And not a breath of wind. Right now the temperatures here were higher than in Southern Europe. Then it was nice to go and swim. We swim in the lake Vestvannet, and there was the water temperature already risen to 22-23 degrees (72 F). Last summer, we didn't swim a single time, and  now have already been swimming three times in May! Today the temperature is a little more comfortable, 24 degrees in the shade.


Også Iris synes det blir litt i varmeste laget.  Also Iris seems a bit too hot.


På denne tida har det ikke blitt så mye håndarbeid og blogging. Men jeg har et strikketøy på gang. Jeg strikker en sommerjakke i bomull. Jeg er begynt på andre ermet, så det er ikke så mye igjen. Nå får jeg sette meg ut i hagen med en lydbok på øret, og strikke. At this time  there have not been so much crafting and blogging. But I am  knitting . I'm knitting a summer jacket in cotton. I have started on the second sleeve, so there is not so much left. Now I will go to sit in the garden with an audio book on the ear, and knitting. 






5 kommentarer:

  1. So nice that you are getting some warm weather, even though it may be a little too warm for awhile. I remember the swimming season being very short in Norway.

    Just love your cotton jacket! Very nice pattern. :)

    SvarSlett
  2. Ser rundt om på bloggene at det er så varmt og deilig i store deler av landet! Skjønner at det da er deilig med en svømmetur. Du strikker og strikker, og tryller fram de vakreste ting! Veldig fin jakke du viser! Ønsker deg en fin pinse! -Margit-

    SvarSlett
  3. Ja det ser jo forfriskende ut.
    Her er nok ikke vannet så varmt.
    Sønnen målte det til 12 grader i går.
    Men en kan sikkert finne viker som er varmere. Der vi bruker å bade er rett ved et tunellutslipp, og der er jo vannet konstant 8 grader. Så i vika ved siden av tar det nok litt lenger tid før varmen når opp mot brukbare temperaturer for meg i hvertfall. Men det er mange som har bedet der har jeg sett. Nok ikke alle som er like pysete.
    Nydelig jakke du ahr strikket.
    Ønsker deg ei herlig pinsehelg :)

    SvarSlett
  4. Så herlig. jeg har ikke badet ennå. Gleder meg til noen skikkelige svømmeturer.
    KLem

    SvarSlett
  5. Den jakka blir jo bare helt skjønn, da!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.