fredag 6. januar 2012

JANUAR 2012 - ÅRETS FØRSTE BLOGGINNLEGG / JANUARY 2012 - THIS YEAR'S FIRST BLOGPOST

Årets første sokkepar er ferdig. Det er nok et design fra Bitta på Meisebo. Disse sokkene heter Pointing anklets. De er strikket med Sterk, et sokkegarn fra Du Store Alpakka, det består av 40% alpakka, 40% merinoull og 20% nylon. Jeg har dem på meg nå og de er veldig gode og varme. De er strikket på pinner nr. 3. This year's first pair of socks are finished. It is once more  a design from Bitta on Meisebo. These socks are called Pointing anklets. They are knitted with Sterk, a sock yarn from Du Store Alpakka, it consists of 40% alpaca, 40% merino wool and 20% nylon. I have them on  now and they are very warm and good. They are knitted on needles no. 3. 

Sokkene ble ferdige igår kveld og idag fikk jeg garnet jeg har bestilt til en teppealong som går i en lukket gruppe på Trådsnella. Så nå er jeg igang med å strikke den første lappen, det skal strikkes to lapper hver måned. The socks were finished yesterday evening and today I got the yarn I have ordered to a knit along which runs in a closed group of Trådsnella.  Each month we shall knit two squares for a blanket. So now I have started to knit the first square.





Og vinnerlykken min fortsetter - denne gangen har jeg vunnet Patchworkblad og fine stoffer i en give away på  Jorunn's hobbyside . På nyttårsaften vant jeg til og med i Lotto! Hele 50 kr! :D

And my winning luck continues - this time I have won a Patchwork magazine and nice fabrics in a giveaway on Jorunn's hobbyside. On New Year's Eve, I also won through the lottery! The entire 50 Norwegian kroner ! ( That is about 8$) :D





Dagens turbilde fra Visterflo. Vakkert, men ikke mye vinter å se!
A Picture from Visterflo today. Beautiful, but not much winter to see!

7 kommentarer:

  1. Kjempefine sokker.
    Gøy med vinnerlykke.
    Grattulerer og godt nytt år!

    SvarSlett
  2. You are so lucky! Congrats! We win just a little every once in awhile, but never enough for retirement. ;)

    Love those toasty toes socks!

    Hugs,
    Lois

    SvarSlett
  3. Dratulerer med lottogevinst.
    Jeg fikk et flaxlodd i julegave fra fagforeningen, Og der vant jeg 50 kroner, men byttet det inn i to nye der jeg ikke vant nor. hehe. Er vel helst slik det går. Heldig du som vant en premie også, mye koseligere det egentlig.
    Flotte sokker. Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  4. Vinnerlykke er godt å ha! Koselig å vinne uansett hvor mye elle lite! Tror det er strikkelykke også her inne for du tryller stadig fram noe fint på strikkepinnene! flotte sokker! -Margit-

    SvarSlett
  5. Hei.Nydelige sokker kjempe fine.Bitta kjempe flink med mønster.Nydelig bilde virkelig vakkert.Ønsker deg en riktig fin uke som kommer.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  6. Visterflo er så vakker, og så herlig med et bilde uten vinter:) Kunne gjerne ha byttet med deg. Selv om naturen her er flott, så er ting tungvinte... I morra skal jeg til en undersøkelse hos nevrolog, og da blir det å kjøre 2 timer hver vei til Bodø.. på glatt føre. Og slik er det hver gang vi skal til noe litt utenom fastlegen...
    Ja, ja.. som du skjønner, så er jeg litt lei nå:) Blir ikke yngre og sprekere med årene, og med litt helseplager blir det mange turer...
    Forresten; det jeg skulle si; flotte Pointing Anklets:) Herlig farge!
    Ha ei koselig uke, og gleder meg til flere fine Østfoldbilder:)
    Klem1

    SvarSlett
  7. Skønne sokker Marit og tillykke med lotto gevinsten på 50 kr. haha

    Jeg vandt selv forleden , 38 kroner , lige til en bus billet :-))


    God tirsdag

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.