tirsdag 14. juni 2011

Snelletreff reportasje i Familien nr. 12

I siste nummer av Familien var det reportasje med bilder fra Snelletreffet i Oslo 29. april.
In the last issue of the Norwegian magazin Familien there was written about the Snelletreffet in Oslo April 29. 

Og se hvem som dukket opp der!
And look who was there! 
 Arnhild og jeg kommer fra Tvedstrandsdistriktet begge to, og er omtrent like gamle. Men vi kjente ikke hverandre fra før. I en kommentar til en veske jeg hadde sydd og lagt inn bilde av på Trådsnella, brukte Arnhild ordet "teie". Da tenkte jeg med en gang at hun måtte være fra distriktet hjemme, da en slik veske heter teie der. Så jeg sendte henne en melding og vi fant ut at vi hadde mange felles kjente. Vi møttes første gang på Snelletreffet ifjor, og nå altså igjen i år. Et hyggelig bekjentskap!
Arnhild and I both come from the Tvedstrand area, and is about the same age. But we did not know each other from before. I  posted a picture of a bag I made at the forum Trådsnella.  Arnhild used the word "teie", when she wrote a comment about the bag . Then I thought right away that she had to be from my home district, because that is a dialectic word for bag.   So I sent her a message and we found out we had many common acquaintances. We first met on the Snelletreff last year, and now again this year. A very nice person to get to know. 

9 kommentarer:

  1. Nei, har du blitt "kjendis" nå da, Marit! Moro det da!! Må nesten kjøpe Familien denne gangen jeg da, så jeg får lest om treffet :)

    SvarSlett
  2. Det var en koselig reportasje, og så koselig å treffe kjente igjen og å oppdage at en har felles kjente.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Ja jeg leste det innlegget, og så jo at det var deg.
    Gøy å finne kjente i Familien, kjøper det alltid siden det er det beste bladet på mønster

    SvarSlett
  4. Har lest innlegget, og kjente jo igjen "kjendisen" med en gang ;o))) Ser ut til at Snelletreff er kjempekos. Kanskje være med neste år tenkte jeg etter å ha lest reportasjen.

    SvarSlett
  5. Så morsomt det ser ut at dere har det på Snelletreff :O)
    Skulle gjerne vært med på et slikt!
    Klem, Anne:)

    SvarSlett
  6. Så artig, da! Sitter med bladet foran meg leser og ser på bilder! Det måtte være flott å få så god kontakt, og ha så mange felles kjente! Var mange strikkedamer der! -Margit-

    SvarSlett
  7. Tenk at et dialektord kan føre til vennskap. Morsomt. Så flinke dere er, komme i bladet til og med.
    Nå får du ha en fin sommer.

    SvarSlett
  8. Familien holder jeg så nå har jeg bilde av deg. Gøy å gjøre nye bekjentskaper som du gjorde her. Ønsker deg en superfin helg.
    Klem

    SvarSlett
  9. Jeg "kjente deg igjen", jeg også! Det er en kjempekoselig historie, den der med veska...
    Veldig hyggelig å lese både om Rottnerosturen og Hurtigruta også, forresten.
    Ha en super sommer - med eller uten sommervær!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.