onsdag 22. juni 2011

I heart Projo sokker og Hurtigruta / I heart Projo socks and The Hurtigruten

Jeg har hatt stor glede av å følge med på Hurtigruta MS NORDNORGE's tur på TV. Jeg har en drøm om å reise med Hurtigruta en gang, men tviler på det blir noen gang. Derfor har det vært flott å følge med på denne eventyrreisen disse dagene. Jeg har blitt kjent med landet vårt på en ny måte. Har fått se helheten av den lange kystlinja og ikke bare et sted her og et sted der. Og så mye vakker natur! Her et glimt fra Trollfjorden.

I've had the pleasure of following the  Hurtigruten  MS NORDNORGE's tour on TV. I have a dream to travel with Hurtigruten once, but doubt it will ever be. Therefore it has been great to follow this adventure these days. I have become to know our country in a new way. I have learned to know the whole of the long coastal line and not just a place here and a place there. And so much beautiful scenery! Every minute of the long travel has been sent directly from Bergen Thursday night to Kirkenes this morning. It has been about 134 hours on TV. Here from the Trollfjord.



Og så har det vært veldig fint å sitte å strikke mens jeg så på. I går kveld akkurat da midnattsola titta fram etter ruskevær og "vi" nærmet oss Båtsfjord (ca kl. 1.30) ble jeg ferdig med mine  "I heart Projo" sokker.  Blendet av sola ble fargen litt feil her.
And  it has been very nice to sit and knit while I watched. Last night just as the midnight sun came back after bad weather and "we" approached Båtsfjord (about 1.30) I was finished with my "I heart Projo" socks. The color got not right here, blinded by the sun.
 

Bitta Mikkelborg har laget mønsteret og jeg kjøpte det på Projo strikketreffet. De er strikka med Projo Merino sokkegarn på pinner 2,5. Deilig garn og flott mønster, de sitter perfekt på foten.
Bitta var forresten på kaia i Ørnes og vinka da Hurtigruta var der :)
 Bitta Mikkelborg has made ​​the pattern and I bought it on Projo knit gathering. They are knitted with Projo Merino sock yarn on the needles 2.5. Lovely yarn and lovely pattern, they sit perfectly on the foot. Bitta was actually on the pier in Ørnes and waved hello as the Hurtigruten was there :)




6 kommentarer:

  1. Så nydelige sokkene ble. Har også kjøpt mønsteret, gleder meg til å begynne på de

    SvarSlett
  2. Nydelige sokker og fargen var helt knall!

    SvarSlett
  3. Så flotte sokkene dine ble. Jeg liker veldig godt det mønsteret
    :-)Sendingen i fra Hurtigruta var helt fantastisk og blir vel den eneste reisa jeg også får på denne båten.

    SvarSlett
  4. Nydelige sokker, Marit :O)
    Var å tok imot Hurtigruta med to små barnebarn på kaia i Tromsø, vi hadde en svær plakat med, og var flere ganger vist i TV`n. Morsomt, du har nok sett oss om du fulgte med da.
    Og all nydelig natur vi har i dette landet!
    Sender gevinst til deg imorgen, Marit.
    Stor klem, Anne:)

    SvarSlett
  5. Sokkene dine ble nydelige! Ja Hurtigruta var et flott program, og så fint å drive håndarbeid etter :)

    SvarSlett
  6. Du strikker og strikker så fint og så flott! Og alltid ender det med noe godt! Så også denne gangen hvor det ble nydelige sokker!
    Stikke og se på hurtigruta gav virkelig et godt resultat! Og fint var det å være med på denne turen!
    -Margit-

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.