fredag 13. mai 2011

Mysteriesokker del 3 / Mystery socks clue 3

Da var det fredagskveld igjen og mysteriesokkene for denne uka er fullført. Da er det bare en uke igjen til de er ferdige. Morsomme sokker å strikke, takk til Bitta som har laget så fint mønster!
It is Friday night again and the mysterysocks for this week are finished. Very nice socks to knit, thank you to Bitta who has made such a nice pattern!

Jeg har også fullført strikkingen av jakka jeg begynte på for ca. to år siden. Men nå gjenstår den verste jobben, monteringen. Jeg har begynt å sy den sammen, men det er ikke lett å få det pent. Ser at den må justeres litt ved ermesømmen foran. Men når jeg tar litt av gangen blir jeg nok ferdig en gang! Men er frista til å prøve meg på rundfelling eller raglanfelling neste gang :)
I also finished knitting the jacket I started on about two years ago. But now remains the worst job, to sew it together. I have started, but it is not easy to get it nicely. Seeing that it needs to be adjusted a bit. But when I take a bit of time I hope I will get it finished once! But I think I will try to knit raglan next time :)


Et lite babyteppe til Amandaprosjektet er også påbegynt. Det er sånn kjekt strikketøy med enkelt mønster så en kan ta det med over alt. Mønsteret fant jeg hos Pickles, men strikker det mindre enn originalen. 
A small baby blanket for the Amanda project is also worked on. It's  knitting with a nice and simple pattern so one can take it anywhere. The pattern I found at Pickles, but I am knitting it smaller than the original.

4 kommentarer:

  1. Flott farge på sokkene dine, og nå er du ikke langt unna fullføring:-) Det har vært så morsomt dette, så det må nok bli en reprise et annet år:-)
    Leste innlegget ditt om Snelletreffet, og det så kjempeartig ut. Særlig misunner jeg deg foredraget av Arne og Carlos, de herrene skulle jeg gjerne likt å møtt i virkeligheten.
    Ønsker deg ei flott helg i Særp:-) Klemmer fra meg!

    SvarSlett
  2. What beautiful projects! I especially like the socks.

    Hugs from over here to over there. :)

    Lois

    SvarSlett
  3. Hei.Strømpene ser ut som de blir kjempe fine.Nydelig.Nydelig jakke.Ønsker deg og dine en riktig fin 17 Mai.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  4. Så mye fint du lager! De sokkene var stilige :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.