fredag 4. mars 2011

Nålefilting / Needle felting

Forrige uke på Strikkekafe'en lærte vi å nålefilte. Det vi prøvde oss på var en dompap. Morsom teknikk å lære.
Last week at the Knitting cafe' we learned to needle felt.  What we made was a bullfinch. It was fun to learn this technique. 



For en god stund siden kjøpte jeg et sett på salg på Panduro til å lage nålefiltede sauer. Det har selvfølgelig bare blitt liggende. Men nå som jeg har lært det måtte jeg jo prøve meg på en sau også. Om det ligner en sau? Vel......
Long time ago I bought a kit for making sheeps by needle felting. Of course it has just been put away. Now when I have learned how to needle felt I had to try to make a sheep too. If it looks like a sheep? Well.....

5 kommentarer:

  1. Jo en kan nå se at det skal være en sau. Ikke så lett det der tror jeg. Har aldri prøvd meg på nålefilting. Sikkert en koselig ting å druve med.
    Ha ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  2. Det var ikke Tom Roger som skrev den kommentaren, det var Astrid, Fjordheim.
    Glemte bare å logge om.
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  3. So cute! It's always fun to do something new/different.

    SvarSlett
  4. Har eit slikt sett eg og, og har nålefilta ein sau slik som du. Artig teknikk som det hadde vore kjekt å lært meir av. Ha ei fin helg :)

    SvarSlett
  5. I love the felted lamb!!! very cute

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.