fredag 30. oktober 2009

Litt av hvert / Some of this and some of that


Jeg hadde opprydding i strikkekurven forrige helg og fant noen Ufoer. Har gjort ferdig et par lommetøfler og en oppvaskklut.
I cleared up in my knitting basket last weekend and found some Ufos. I have  finished one pair of pocket slippers and a dishcloth.


Jeg har også strikket oktoberlua i "You can leave your hat on" alongen på Hobbyboden. Jeg har strikket Lue med pølseriller, oppskrift fra Drops.Jeg strikket den med Cortina og det gikk ganske raskt på tykke pinner.

I have also knitted the October hat in the "You can leave your hat on" along at Hobbyboden. I knitted hat in garter st,  pattern  from Drops.  Yarn Cortina, it went fast with thick needles.


Det siste  paret med tovede firkanttøfler er ferdig. Jeg har strikket 4 par. Misjonsmessa hvor de skal selges, skal være på tirsdag og onsdag, så da blir det spennende om noen vil kjøpe dem. Misjonsmessa skal videre til mange steder gjennom hele november, så om de ikke blir solgt her blir de med videre og kanskje solgt et annet sted.
The last pair of felted square slippers are finished. I have knitted 4 pairs.The Mission fair where they shall be for sale, will be on Tuesday and Wednesday. It will be exciting to see if someone want to buy them. The Mission Fair is going on to many different places through the whole November, so if they are not sold here they may be sold somewhere else. 



I morgen er det Halloween og selv om vi egentlig ikke feirer det, har jeg fulgt opp min amerikanske bølge og bakt Pumpkin pie, eller Gresskarpai. Den er bakt med Libby's pumpkin pure på boks, visstnok  det de fleste amerikanere bruker når de baker det. Første gang jeg bakte det for noen år siden lagde jeg det fra grunnen av og kokte gresskarfyllet selv. Men fikk jo høre fra min amerikanske venninne at det vanlige var å bruke slikt fyll fra boks. 

Tomorrow it is Halloween and even if we are not celebrating it, I have followed my American wave and made Pumpkin pie. I have baked it with Libby's pumpkin on box,  which  I have heard  is what most Americans use when they are baking it. First time I made it some years ago I made it with real pumpkin from scratch. But my American friend told me that most Americans use Libby's.

Vi har prøvesmakt den i kveld. Deilig!
We have tried it tonight. Delicious!
 
Og mens vi har sett på "Gullrekka" på TV har jeg fått strikka ferdig et par Labbetusssokker.
And when we have watched TV tonight I have finished a pair of socks from the yarn Labbetuss. 

11 kommentarer:

  1. Hej! Vad duktig du är med stickorna. Det bara växer fram olika saker, som mössor och sockar.
    Idag är det helgdag här och Allhelgonadagen. Maken har dragit iväg på älgjakt och jag ska gå ut till vävstugan lite.
    Nu önskar jag dej en lugn och fin helg.
    Kramisar Birgitta

    SvarSlett
  2. Ja du har jo virkelig svingt deg rundt i det siste. Er det ikke deilig å få unna slikt som ligger nesten helt ferdig! Jeg håper du får en flott helg, og kaken skulle jeg gjerne smakt!

    SvarSlett
  3. Så mye fint du har strikket i det siste da!
    De ser morsomme ut de firkant-tøflene. Jeg har hatt lysst til å forsøke meg på slike, men jeg forstår ikke brettinga...!

    SvarSlett
  4. Så mye fint du har laget:) gresskar pai er sikkert godt:)Du har virkelig gang i strikkepinnene. Ha en fin halloween og helg:)

    SvarSlett
  5. Hei.Så mye fint du har laget.Lykke til med salget.Ha ei riktig fin helg.Klem fra Bodil...

    SvarSlett
  6. Så mye flott du har laget.Herlig farge du har valgt på pølserille lua.

    SvarSlett
  7. Alltid kjekt å få gjort unna nokre ufo'ar. Ha ei fin og kreativ helg.

    SvarSlett
  8. HI Marit, I came visiting and you have been busy of course! How many slippers did you make? I know that you made a pair before, these look similar...I hope that you sell them. If I were there I would buy them :). I just made a pumpkin pie too and from a can, not Libby's but Vachon (Quebec). It was so good! I love the earlier pictures of your walk in the mountains! Beautiful country!

    Take care!

    SvarSlett
  9. Du store min, så mye fint du har fått ferdig i det siste:-) Ble mest imponert over gresskarpaien - sånt har jeg aldri smakt:-) Du er flink å lage amerikansk, har jeg oppdaget!
    Ha en nydelig søndag:-)
    Ps. har du sett at Manne har invitert til strikkekveld på Rolvsøy Helsehus...? Det ligger tråd inne på Østfoldgruppa!

    SvarSlett
  10. Ja, her var det mange flotte ufoer ferdig - sikkert en deilig følelse. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  11. Åj, her var det kommen mye fint siden sist eg var innom. Koselige blogg du har. Takker for titten.
    Ønske deg ei fine nye uka.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.