fredag 12. juni 2009

Et nytt antrekk til dukken / A new outfit for the doll


Her er et nytt antrekk strikket til dukken, seleskjørt og genser. Det er strikket av Silja garn. Det er veldig gøy å strikke dukkeklær. Med bare gutter har jeg nok gått glipp av noe der! Selv om jeg ble mor på slutten av 70 tallet, i en tid da kvinnesaken og likestilling blomstret. Og selvfølgelig fikk guttene mine dukke å leke med :) Men jeg kan ikke huske jeg lagde så mye klær til den. 

Here is a new outfit for the doll, skirt and sweater. I used Silja yarn. It is very fun to knit doll clothes. With only sons I think I must have missed something there! Even if I became a mother at the end of the 70's , a time where women's rights and equality of status , were very important. And of course my sons got a doll to play with :) But I can't remember I made much clothes for it.

6 kommentarer:

  1. Hi, thanks for visiting my blog, I hope to learn to weave as cute as you, blessings to you and your beautiful familia.cariños paola

    SvarSlett
  2. Flotte dukkeklær.
    Ja det er ikke blitt laget noe dukkeklær her heller til mine guter. Men de hadde dukke å leke med visst de ville. Som oftest foretrekk de biler, klosser eller tog.
    Ha ei riktig god helg :)

    SvarSlett
  3. Flotte dukkeklær. Jeg har hatt noen år hvor dukkeklær var toppen. Nå er har min datter lagt dukken til side. Nå håpet jeg min niese som venter barn i sommer får en jente så blir det noen år til med dukkeklær..
    God helg!

    SvarSlett
  4. Det er koselig å strikke dukkeklær. Men med gutter var det vel naturlig at du ikke lagde den store dukkegarderoben da de var små.

    SvarSlett
  5. Så fin dukken ble med nye klær!

    SvarSlett
  6. Gøy å strikke dukkeklær skjønner jeg.Riktig fine ble de.
    Min gutt som ble født i 77 hadde også dukker, men ingen garderobe ble laget til dem heller.Han lånte visst noe av sin søster.Ellers ble dukkene brukt på en litt annerledes måte enn hos jentene.De fikk hoppe i fallskjerm ut av vinduet og kræsje i biler og sånt.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.